1. **Бути поруч**: пам’ятайте, ми є головним джерелом підтримки для наших дітей. Тому відчуття нашої люблячої присутності – це найголовніший «термостат безпеки» для їхньої душі. Бути поруч – це про дотик і обійми, про співдіяльність і про казку разом – де б ми не були – у ліжку чи в бомбосховищі… Це про добрий погляд, це про уважність і любов… І теж про чутливість до того, коли дитина цього потребує, а коли вона хоче побути наодинці.
Семінар для класних керівників «Що таке булінг та мобінг? Як з ними боротися?»
- Роз’яснення основних причин, ознак булінгу, мобінгу в освітньому середовищі та оволодіння практичними методами оперативного реагування, запобігання таким ситуаціям.
- Вивчення, опрацювання технологій, правил, процедури, прийоми і форми роботи щодо зупинення булінгу (майстер-класи, тренінги, заняття з елементами інтерактивних технологій)
Січень.
ЗВР, керівник МО кл.керівників
2
Спостереження за станом мікроклімату в класних колективах (5-11 класи), визначення індексу згуртованості та наявності соціально відторгнених школярів:
2 листопада 2021 року у Зорянському ЗЗСО І-ІІст.-ліцей відбулося чергове засідання Ради профілактики правопорушень. На ньому розглядали наступні питання:
ведення обліку відвідування учнями школи;
робота класних керівників з учнями та сім’ями, які потребують корекційного педагогічного впливу;
Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми по відношенню одне до одного, а саме булінгу.
Булінг (від англійської — хуліган, забіяка, задирака, грубіян)
визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.
Як створити належний психологічний та емоційний мікроклімат класу
Впродовж навчання в школі психологічний мікроклімат видозмінюється, набуваючи особливого характеру в учнівських колективах школи. Соціально-психологічний клімат у підлітковому колективі визначається реальними взаєминами між підлітками, їх вміннями та навичками етичної взаємодії. Він формується на основі суб'єктивної думки і ставлення до окремих людей, стилю взаємин, до групових норм і цінностей. Кожним підлітком соціально-психологічний клімат переживається індивідуально як задоволення чи незадоволення перебуванням у даному колективі, своїм статусом у ньому. Найбільш значимими для підлітка є товариські взаємини, які досить нестійкі в даному віці.
Ніколи не кажіть, що у вас немає часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: мені ніколи її любити. Не сприймайте свою дитину як свою власність, не ростіть її для себе, не вимагайте від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
09 січня 2019р в школі відбувся психолого – педагогічний семінар на тему: «Правила спілкування з дітьми з різними типами поведінки».
Олена Михайлівна Іванова - практичний психолог та Юлія Іванівна Литвиненко - соціальний педагог закладу акцентували увагу на основних правилах спілкування з дітьми з різними типами поведінки,визначили прийоми і методи роботи з такими дітьми.