В кінці навчального року для забезпечення прозорості, відкритості, демократичності у роботі, щороку підводимо підсумки роботи закладу за навчальний рік. Ми робимо висновки про функціонування та розвиток закладу освіти для того, щоб оцінити діяльність директора протягом навчального року.
У своій діяльності керуюсь Статутом ЗЗСО, Стратегією його розвитку, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками, державними документами в галузі освіти.
У 2021-2022 навчальному році заклад працював у режимі стабільного розвитку: управління було спрямовано на підготовку та реалізацію Концепції Нова українська школа, на створення сучасного середовища та удосконалення змісту освіти. Освітні програми, розроблені в закладі, дозволяють досягти належної якості знань, формувати компетентності учнів.
Для забезпечення стабільного функціонування і розвитку було розроблено Стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти – загальний план на довгострокову перспективу. Її метою є визначення певних напрямків, порядку дій для підготовки ефективного функціонування конкурентоспроможного закладу в перспективі. Стратегія розвитку на 5 років і являє собою сукупність провідних науково-методичних ідей, принципів, підходів, що визначають основні цілі, стратегію та специфіку діяльності закладу освіти. Стратегія визначає основні положення щодо організації освітнього процесу в період реформування освіти та інтеграції у світовий простір, сприяє реалізації ідеї безперервності освіти й виховання, організації освітнього процесу так, щоб зробити його змістовним та ефективним, відповідним основним потребам дитини та основним стратегічним напрямкам освіти ХХІ ст. Зусилля педагогічного колективу спрямовані на те, щоб навчити учнів проєктувати і формувати активні моделі життя, моделі успішної людини.
Діяльність закладу спрямована на:
- забезпечення якісної повної загальної середньої освіти;
- формування гармонійної та успішної особистості шляхом розкриття її природних здібностей, розвитку потенціалу та життєвих компетентностей;
3.створення умов для самореалізації кожного члена учнівського та педагогічного колективу;
4.організацію діяльності на засадах корпоративної культури,яка передбачає усвідомлення системи цінностей, які розділяє кожен працівник і робить власний внесок у його розвиток та виконання свого призначення та бачення закладу у перспективі.
Раеалізація стратегії розвитку дає можливість здійснювати комплексну оцінку діяльності закладу у всіх аспектах відповідно до вимог/правил,критеріїв, індикаторів, що використовуються під час проведення інституційного аудиту закладу освіти визначених у Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти,затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09 січня 2019 року No 17, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2019року за No 250/33221 за напрямами:
- освітнє середовище;
- система оцінювання здобувачів освіти;
- педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти;
- управлінські процеси закладу освіти.
Наприкінці 2021/2022 навчального року вивчено виконання навчальних програм із предметів. Результати свідчать, що робочий навчальний план, навчальні програми з усіх предметів виконано в повному обсязі, дотримані норми й терміни всіх обов’язкових видів робіт та контролю.
Протягом 2021-2022 н.р. було вивчено стан викладання української мови та літератури(жовтень), трудове навчання(листопад), математики (лютий) та мистецтво(березень). Усі матеріали узагальнено в наказах та довідках, заслухані на засіданнях педради. Систематично перевірялося ведення шкільної документації, результативність та об’єктивність оцінювання. У 2021-2022навчальному році, через карантин, пов’язаний із епідемією коронавірусу, олімпіади та конкурси відбулися онлайн. Учні також брали участь у інтелектуальних і творчих змаганнях дистанційно. Олімпіади: районний етап І місце – 12, ІІ місце –6 , ІІІ місце –4. Усього 22 учня. Обласний етап І місце – 0, ІІ місце –0 , ІІІ місце –1 .Усього 10 учнів.
Значна увага минулого навчального року приділялася формуванню мережі класів, яка б відповідала освітнім потребам нашої території обслуговування . Кількісний склад учнів на 01.09.2021р.– 527 учнів, укомплектовано 24 класи із середньою наповнюваністю 22 учня. Упродовж року із школи вибуло 10 учнів, у зв’язку зі зміною місця проживання, прибуло 9 учнів. Кількість учнів на кінець навчального року становила - 526 учнів. Дистанційне навчання, яке у закладі почали впроваджувати через карантинні заходи та війсковим станом змусили виробити нові підходи до організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання.
Відповідно до розкладу уроків щоденно розміщувались навчальні матеріали та завдання для учнів на платформах. Директором та заступниками здійснювався контроль за відвідуванням та підготовкою учнів та вчителів до навчальних занять проведених в онлайн режимі.
Класними керівниками проводились на платформі ZOOM онлайн батьківськи збори. Для проведення уроків та заходів педагоги використовували відеоінструменти
синхронного режиму Zoom, а також робота на платформах Googleclassroom, , спілкування в чаті на платформі Viber
Результати обліку навчальних досягнень учнів фіксували у електронних журналах, що дало можливість батькам відстежувати успішність дітей.
Важливою складовою діяльності закладу в умовах воєнного стану була організація навчання учнів, які вимушені були змінити місце навчання та/або місце проживання (перебування) і проживають (перебувають) в Україні чи за її межами, та здобувачам освіти з тимчасово окупованих територій. Частина наших учнів, змінивши тимчасово місце проживання (86учнів), продовжували навчатися дистанційно у нашому закладі. 4 учня, які після початку війни змінили місце проживання, приєдналися до дистанційного навчання у нашому закладі. 2 з них повернулися на навчання у свої заклади освіти, а 2 учнів закінчують навчальний рік у нас. Один із них є учнем 9-го класів, тому отримуватимуть у нас свідоцтва про базову середню освіту.Один є учнем 4 класу ,також отримує свідоцтво досягнень.
Зарахування дітей у перший клас , як і у всій Україні, проходить у ІІ етапи: першочерговий за місцем проживання з 01 квітня по 31 травня, а другий етап - за вибором закладу з 1-го по 15 червня. На сьогоднішній день до майбутніх 1 класів набрано 48 учнів, але процес набору триває.
Протягом усього ІІ семестру здійснюється підготовка випускників до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання. Цього навчального року всі учні 4-х, 9-х та 11-х класів звільнені від ДПА.Учням, які бажають вступати до вищих навчальних закладів, потрібно буде складати національний мультипредметний тест, який міститеме завдання з української мови, математики, історії України. Зараз діти готуються до цього тесту, який відбудеться у липні 2022р. Щороку при складанні навчального плану ми прислухаємося до ваших побажань та уподобань учнів. Томумаємо час обдумати та обговорити в батьківських групах, які додаткові курси були б корисні та цікаві для дітей. Ця інформація нам потрібна для розподілу варіативної складової навчального плану на наступний навчальний рік.
Зорянський ЗЗСОІ-ІІІст-ліцей укомплектовано висококваліфікованими кадрами, які здатні забезпечувати достатній та високий рівень якості викладання з урахуванням змін, що відбуваються в суспільстві і освіті. Серед 45 працівників 2 мають звання «вчитель-методист», 11- «старший учитель», 1- відмінник освіти, 26 учителів вищої категорії, 15 – першої, 2 - другої та 2спеціалістів;
У щколі створена система вдосконалення професійної майстерності вчителів через курсову підготовку, самоосвіту, участь у методичних заходах. Щорічно вчителі проходять атестацію на встановлення чи відповідність кваліфікаційній категорії. У поточному навчальному році атестувалися 12учителів. 3 вчителям присвоєнна вища кваліфікаційна категорія, 6 підтверджено вищу кваліфікаційну категорію та звання «старший вчитель», 2 присвоєно І кваліфікаційну категорію,1 підтверджена І кваліфікаційна категорія. Набутим досвідом педагоги мали змогу ділитися на засіданнях педагогічних педрад, методичних об'єднань, семінарах тощо. Продовжувалася також робота над методичною темою «Реалізація основних напрямків оновлення освітніх процесів з урахуванням вимог сучасної школи»
Особливо активно впроваджуються інформаційно-комунікаційні технології, адже в закладі освіти функціонують 36 навчальних кабінетів, з них: 9 кабінетів початкової школи, 27 предметних кабінетів та класних кімнат, 2 спортивні зал, 1 актова зала,1 ресурсна кімната. Кабінети відповідають нормативним та санітарно-гігієнічним вимогам, Положенню про навчальні кабінеті загальноосвітніх навчальних закладів.Чотири кабінета мають відповідну документацію (паспорт кабінету, перспективний та річний план роботи), завідувачі кабінетами отримують доплату 10% за завідування кабінетами.
У зв’язку з продовженням у 2021-2022 навчальному році освітньої реформи, в травні-серпні 2021р. головним завданням було створення освітнього середовища початкових класів та підготовка вчителів до роботи в нових умовах. З цим завданням заклад упорався, і наші першокласники почали навчатися за новим Державним стандартом у затишних кімнатах, обладнаних усім необхідним для успішної діяльності під керівництвом кваліфікованих учителів.
Діловодство у закладі ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами. Ведеться база даних у програмному комплексі ІСУО, через яку вчителі закладу з цього навчального року здійснюють вибір та замовлення нових підручників. Будь-хто із батьків, вчителів та учнів протягом кожного навчального дня міг у будь-який час безперешкодно звернутись особисто до директора із тієї чи іншої проблеми. Всі звернення реєструються, уважно вивчаються і на кожне було здійснене відповідне реагування. При вирішенні тих чи інших проблемних питань в першу чергу враховувались інтереси учнів та закладу. Постійно проводилися адміністративні наради з нагальних питань
Виховна діяльність
Виховна робота у 2021-2022 н.р. була спрямована на створення умов для саморозвитку, самореалізації особистості, формування життєвих компетенцій, реалізацію Нового закону України про освіту, здійснювалась відповідно до нормативно-правових актів. Головна увага приділялась створенню оптимального соціально-культурного мікроклімату в класних колективах, що сприяв формуванню творчої особистості учнів через організацію різноманітних форм виховної діяльності.
Успіх виховного процесу залежить від відносин між вчителем і учнем, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства. Питання про стан виховної роботи у нашому закладі постійно слухаються на нарадах при директорові, педрадах: питання моральне виховання учнів на уроках та в позаурочний час та виконання «Плану заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання учнів школи на 2015-2022 роки»; методоб’єднаннях класних керівників, загальношкільних зборах та конференціях і відображається у відповідних наказах.
Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтуються на нормативно – правову базу з питань виховної роботи. Для їх реалізації у школі був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Найбільшу увагу в своїй роботі педагогічний колектив приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосердя, доброти, толерантності, потреби в емоційному та духовному контакті з людьми, потреби у самоповазі, патріотизму, національної самосвідомості, розуміння приналежності до українського народу.
На початку навчального року класні керівники ознайомили учнів із правилами внутрішнього розпорядку школи, проінформували про використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв. Постійно проводились заходи щодо інформування новин та найважливіших подій в школі, в державі, в світі, проводився аналіз відвідування учнями занять та результатів атестації. Класні керівники 1-11 класів акцентували увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.
Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави. Учні школи приймають активну участь в громадському житті школи і класу. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, походів на природу, створення дитячих проектів, акцій.
Протягом року в школі були проведені такі заходи:
ВЕРЕСЕНЬ
1.Свято Першого дзвоника
2.Олімпійський тиждень ( спортивні змагання з футболу та волейболу, відзначення Дня фізичної культури та спорту України)
3.Місячник безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!» (Кл. керівники 1- 11кл.)
4.Тиждень Миру (конкурс малюнків на асфальті, акція «Мир очима дітей», флешмоб «Діти за мир»)
5.Щорічний конкурс «Щедрість рідної землі»
- Конкурс агітбригад за здоровий спосіб життя, посіли ІІІ місце у районному етапі (за 2 тижня зробили), конкурс плакатів та буклетів (учні 11-м класу)
ЖОВТЕНЬ
7.Свято до Дня Вчителя з шоу програмою за участю вчителів, відеотрансляція привітання вчителів 9-Б кл.
8.Тиждень козацької слави (Спортивно-розважальне свято «Козацькому роду нема переводу» серед 6 класів, теніс та шашки із вчителями, спортивні змагання «Козацькі розваги» серед 4 класів )
- Свято «Посвята в першокласники»
10.Всеукраїнський місячник бібліотек- місячник краєзнавства (читання творів, відвідування музею.. відео)
ЛИСТОПАД
11.До дня української писемності та мови було проведено свято «Українська пісня» Янєва О.І (на жаль, дистанційно)
12.Онлайн-акція «Мій пухнастик!», в якій взяли участь всі класи.
13.Екоакція «Парад квітів біля школи»
14.Тиждень толерантності («Толерантність починається з мене» так називається захід, який провели психолог та соц.педагог серед учнів 4 класів, а також організовані ранкові зустрічі для початківців)
- Стрічку та запалили свічку пам’яті «Голодомор. Пам’ятаємо!»
- День Гідності та Свободи (флешмоб, класні години)
ГРУДЕНЬ
- Тиждень 16 днів проти насильства
18.Тиждень початкових класів.
- Посвята в ліцеїсти.
- До дня боротьби зі СНІДом акція «Серце людяності та розуміння»
- Конкурс екологічних агітбригад «Земля наш спільний дім»
- Природоохоронна акція «Ялинка»
- До улюбленого свята усіх дітей святий Миколай завітав і роздав подарунки усім.
- Тиждень права.
25.Новорічні свята для малечі, враховуючи всі обмеження.
СІЧЕНЬ
- Акція до Всесвітнього дня «Дякую».
- Тиждень Соборності (конкурс малюнків, онлайн-флешмоб, свято «Україна єдина» - Куманова Л.Д.)
- Тиждень пам’яті жертв Голокосту та Героїв Крут (Златова С.П та Богданова М.Ф)
- Конкурс «Космічні фантазії», 1 робота нагороджена на обласному рівні.
- Всеукраїнський учнівський літературно-мистецький конкурс «Стежками Каменяра» (Грозова Олена, учениця 10-І кл. та Іванов Володимир, учень 5-Б кл.)
ЛЮТИЙ
31.Тиждень безпечного інтернету. Конкурс «Я-Людина (онлайн)(8 учнів з 7 класів, 1 місце-1, 3-ІІ місце, 4 –ІІІ місце)
- Розважальна програма до Дня закоханих для 4 кл, відеоролік «Любов буває різною».
БЕРЕЗЕНЬ
- Онлайн-акція «Війна очима дітей» (малюнки)
- Благодійна акція для ЗСУ «Від серця до серця» ( І ч.)
35.Всеукраїнський онлайн-флешмоб «Мотанка свободи»
36.Всеукраїнський мистецький марафон «Віримо у перемогу!-діти України-рідній країні!» (малюнки та вірші).
37.Конкурс "Ми за безпечне майбутнє" (твір учениці 10-І класу Грозової Олени, малюнки, вікторини, перегляд мультфільмів цієї тематики початківцями).
КВІТЕНЬ
38.До дня дитячої книги читання творів Г.Х.Андерсена учнями початкових класів.
39.Онлайн-акція до Дня здоров’я (відеоролік)
- Благодійна акція для ЗСУ «Від серця до серця»( ІІ ч. та ІІІ ч.)
41.Онлайн-акція до Дня Землі.
ТРАВЕНЬ
- Благодійна акція для ЗСУ «Від серця до серця»( ІV ч.)
43.Конкурс поетів-аматорів «Вірші перемоги!» (учениця 10-І кл.Грозова Олена)
- Участь в обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-
ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (учень 5-Б кл.- Іванов Володимир, учениці 6-Б кл. Чіклікчі Олександра та 11-М кл. Арнаутова Марія))
- Участь у Всеукраїнському творчому арт фестивалі до Дня Матері
«Україна – ненька, Україна - мати» (учні 10-І класу)
Приділяється значна увага роботі з батьками. Про хід і результати навчально-виховного процесу класні керівники повідомляють батькам на батьківських зборах, які проводяться відповідно до календарного плану. Проводяться індивідуальні бесіди з батьками учнів, які мають помітно знижений рівень навчання
Систематично згідно плану, а також поза планом проводились засідання ради з профілактики правопорушень, де розглядались індивідуальні справи учнів, які мають пропуски занять без поважних причин, порушують правила внутрішнього розпорядку школи та схильні до правопорушень. На виконання комплексної програми профілактики правопорушень у школі:
- розроблено план заходів щодо запобігання злочинним проявам в учнівському середовищі;
- працює рада з профілактики правопорушень;
- проводились зустрічі із працівниками національної поліції.
- проведено Всеукраїнський Тиждень правознавства
Також значне місце у виховній роботі відводиться позакласній роботі. На базі школи працювали 5 гуртків : Аврамов В.І.-вокальний «Домінанта», Пенов В.Ю -теніс «Сузір’я» та шахи та шашки «Зірки», Георгієва О.Г- «Вмілі рученята» та Кічева Т.І.- «Маленькі пагінці».
За період воєнного стану з 24 лютого по 31 травня виховна робота продовжувалася, хоча і дистанційно. Для організації та проведення заходів, у групі Viber робилися повідомлення класним керівникм. Результати роботи публікувалися на сторінці нашої школи у Фейсбук. А також систематично діє сайт школи, на якому теж висвітлюється виховна робота.
У І семестрі 2021 навчального року активно діяла методична комісія класних керівників, очолює Чіклікчі Надія Іванівна. Було проведено два засідання, згідно плану.
Підсумовуючи, слід зазначити, що учні школи протягом навчального року були задіяні в навчально-виховному процесі, мали доручення, були залучені до роботи гуртків, спортивних секцій. Отже, можна зазначити, що виховна діяльність у школі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.
Соціальний захист, збереження здоров’я, медичне обслуговування,
організація шкільного харчування
У 2021/2022 н.р. діяльність соціального педагога відповідала меті та завданням, зазначеним у річному плані, затвердженому директором ЗЗСО.
Головними напрямками роботи були:
соціальні дослідження;
робота з охорони дитинства;
профілактична робота;
консультативно-просвітницька робота;
зв’язок з громадськістю;
організаційно-методична робота.
Основна діяльність соціального педагога протягом навчального року спрямована на соціальний супровід сімей соціально-незахищених категорій, до яких відносяться 13 % здобувачів освіти ЗЗСО. Всього у закладі на кінець навчального року здобувало освіту 526 учнів. У цьому напрямку проводилися наступні заходи:
-оновлено банк даних на учнів соціально-незахищених категорій;
-діти позбавлені батьківського піклування (8), з малозабезпечених сімей (11), діти учасників АТО (6), діти учасників бойових дій на території інших країн (2), діти, зареєстровані як внутрішньо переміщені особи (1+2), діти, постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС (1), діти-інваліди (11), із них 2 навчаються за індивідуальним планом, діти из сімей, які опинились у СЖО (32), діти із неблагополучних сімей (3) – всі забезпечені безкоштовним харчуванням, а саме: пільговий контингент – 29 учнів, та додатковий пільговий контингент згідно Комплексної програми «Освіта Саратської селищної територіальної громади на 2021-2023 роки» - 38 учнів. Для цього один раз на півріччя проводиться обстеження житлово-побутових умов проживання цих учнів, складаються акти обстеження; щоквартально ведуться звіти з харчування. За рахунок батьків також здійснюється харчування дітей. Таких учнів – 63.
- на кожну дитину цієї категорії заведена картка, де зафіксовано загальні відомості про дитину, батьків або осіб, що їх замінюють, місце їх роботи, житлово-побутові умови, зайнятість дитини позанавчальною діяльністю.
- на засіданні Ради профілактики на підставі заяв класних керівників було прийнято рішення поставити на внутрішньошкільний облік трьох учнів. З ними проводилась відповідна робота: профілактичні бесіди, відвідування вдома, розмова з вчителями з приводу поведінки на уроках, бесіди з батьками про їх відповідальність за невиконання своїх обов’язків.
- з дітьми, з неблагополучних родин проводилась відповідна робота: профілактичні бесіди з учнями, відвідування вдома, розмова з вчителями з приводу поведінки на уроках, бесіди з батьками про їх відповідальність за невиконання своїх обов’язків.
- протягом року у банк даних дітей вносилися корективи.
На початку навчального року була проведена паспортизація класів та ЗЗСО, зібрані і упорядковані списки здобувачів освітнього процесу.
З метою забезпечення здобуття учнями загальної середньої освіти соціальним педагогом ведеться облік дітей та підлітків шкільного віку.
Соціальним педагогом в закладі щоденно перевірявся стан відвідування навчальних занять. Також з його боку проводилася робота з батьками, учнями та класними керівниками щодо запобігання пропусків занять без поважних причин, відповідального ставлення до навчального процесу з боку учнів та батьків щодо запобігання дитячої бездоглядності.
Батьки письмово попереджалися щодо пропусків уроків їх дитиною без поважних причин, про незадовільну поведінку, порушення внутрішнього розпорядку, про початок канікул.
Відбувалася взаємодія і з вчителями-предметниками, класними керівниками, які зверталися за допомогою у вирішенні різних проблем, які виникали при спілкуванні з дітьми .
У рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» з метою виявлення обізнаності учнів про види та причини насильства в листопаді серед них було проведено анкетування на тему «Насильство та його прояви в дитячому середовищі». В анкетуванні брали участь 114 респондентів 12-16 років.
У листопаді до Дня толерантності було проведено класні години з елементами тренінгу з учнями 4 класів на тему «Булінг в освітньому середовищі».
У грудні, у рамках тієї ж акції, до Всесвітнього дня боротьби проти СНІДу з метою надання інформаційної підтримки в питаннях здорового способу життя, об’єктивної інформації про ВІЛ, СНІД, формування практичних навичок поведінки в ситуаціях ризику, вироблення толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих з учнями 9-х класів було проведено заняття з елементами тренінгу «СНІД: подумай про майбутнє – обери життя».
З метою забезпечення регулярного безоплатного підвезення до місця навчання та у зворотньому напрямку учнів та педагогічних працівників в складено відповідний список. В закладі 3 вчителя і 2 учениці користуються цією програмою. З метою безпеки життя та здоров’я учнів під час їх перевезення до ЗЗСО та у зворотньому напрямку, забезпечено виконання інструкції «Безпека життєдіяльності учнів при користуванні автобусом». За запитом цих вчителів та учениці соціальний педагог виробляє та видає їм квітки.
За період навчального року проводилася робота (складання списків, сбір документів) по оздоровленню учнів пільгових категорій та учнів, які займаються вільною боротьбою. Таким чином, було направлено на оздоровлення за рахунок бюджетних коштів 6 дітей, а саме: дитячий оздоровчий табір «Сонячний» - 3 дитини (діти з багатодітних сімей) та в оздоровчий табір «Соколята» м. Хирів Самбірського р-ну Львівської області (направлено для участі в учбово-тренувальних зборах).
Матеріально-технічне забезпечення
Джерелами фінансування закладу є бюджетні кошти (загальний фонд) З бюджету фінансується заробітна плата працівникам, комунальні послуги, виплачуються працівникам видатки на відрядження.
Так у 2021-2022 н.р. вчителі щомісячно отримували 30%та 20% за престижність праці, премію на День вчителя, премію у грудні місяці та щорічну винагороду ст..57.
Цьогоріч продовжували роботу щодо запровадження прозорої системи фінансування,розподілу публічних коштів, забезпечення прозорості та інформаційної відкритості діяльності згідно вимог ст.30 Закону України «Про освіту».
Щорічно звіт про надходження та використання коштів оприлюднюється на шкільному сайті .
Було залучено кошти батьків учнів 4-х класів для косметичного ремонту класу .
Протягом 2021-2022 н.р. були проведені наступне:
Закуплені підручники на суму 93232 грн. У 2021/2022 навчальному році шкільний компонент бів цілком забезпечений навчальними програмами та навчальними підручниками, рекомендованими до використання в освітньому процесі Міністерством освіти і науки України: 1-4 класи – 100 %, 5-9 класи – 80 %, 10-11 класи – 100%.
Уже кілька років ми не збираємо батьківських коштів на загальні потреби закладу. У зв’язку з цим виконувалися роботи лише за кошти бюджету. За міжзвітний період за кошти обласного та місцевого бюджету було зроблено наступне:
- Створено сучасне освітнє середовище для минулорічних перших класів: здійснено ремонт, закуплені меблі, обладнання, ігрові та навчально-методичні матеріали.
- Придбано компютерне обладнання(системний блок,ноутбук,принтери)
- Проведено косметичний ремонт навчальних кабінетів та загальних приміщень.
- Проведено освітлення в бомбосховище та встановлені двері.
5.Встановлено охоронну сигналізацію
- Протягом року санвузли забезпечені необхідними миючими засобами для утримання їх у належному стані.
- Встановлено нову димову трубу
При підготовці до наступного навчального року плануємо також плануємо провести косметичні ремонти в об’ємі, наскільки вистачить бюджетних коштів, виділених для такого ремонту.
Своєчасно обрізаємо дерева, кущі, фарбуємо огорожу, білимо , скошуємо траву на газонах. Подвір’я закладу завжди прибране, доглянуте.
Отже, аналіз результатів роботи показує, що:
- освітній процес має тенденцію до позитивного розвитку;
- заклад працює над позитивним іміджем;
- високий рівень професіоналізму педагогічних працівників;
- чітка визначеність структури закладу, доцільний розподіл управлінських функцій
- план роботи виконується .
Однак завжди залишається ряд питань, над якими треба працювати. У нас була можливість скористатися підтримкою команди управління Державної служби якості освіти в Одеській області та майбутніх освітніх експертів- наших колег,педагогів Одещини. Результат самооцінювання допоміг нам виявити сильні та слабки сторони в організації освітніх та управлінських процесів та окреслити шляхи вирешення проблемних питань.Отримати відповідь на запитання «як можемо себе критично оцінити?» Можливість спільно визначити траєкторію ефективного руху.За два тижні проведена велика робота:Опитування учнів,батьків ,вчителів.Спостереження за освітнім процесом в дистанційному режимі. Спостереження за освітнім середовищем закладу( спорудами,територією,матеріально- технічним забезпеченням).Анкетування психолога,соціального педагога,представника учнівського самоврядування,керівництва.
Маємо реагувати на виклики сьогодення та відповідати запитам майбутнього. Виходячи з самоаналізу, маємо такі передумови подальшого функціонування та розвитку:
- підвищення якості освітніх послуг;
- залучення більшої кількості учнів до дослідницької діяльності участі у олімпіадах,конкурсах,змаганнях;
- покращення матеріально-технічної бази;
- недостатній рівень активності батьківської громадськості брати активну участь у житті закладу освіти;
-робота над усуненням недоліків та рекомендацій, визначених в аналітичній довідці робочої групи експертів під час проведення самоцінювання закладу загальної середньої освіти.
Я вдячна учням та педколективу за результати освітньої, методичної та творчої діяльності, за спільну роботу з розвитку закладу.