Звіт директора Зорянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів-ліцей Саратської селищної ради Білгород- Дністровського району за підсумками 2020/2021 навчального року
В умовах сучасних змін цілі освіти набувають нового трактування та кожний заклад освіти має право йти власним шляхом, самостійно вирішувати і обирати напрями свого розвитку, необхідні для успішного становлення особистості, реального зростання можливостей для кожного. Тому, впродовж 2020-2021 н.р. трудовий колектив створював сучасний освітній простір, діяльнісне середовище, орієнтувався на компетентнісну школу, продовжував роботу над поширенням реформи, запроваджував нові механізми професійного зростання вчителів.
Вважаю, що успішне управління закладом залежить від активної та творчої участі педагогів, ефективної взаємодії та роботи у команді, реалізації принципів
дитиноцентризму та педагогіки партнерства. У своїй діяльності керувалася нормативно- правовою базою, посадовими обов’язками, документами, що регламентують роботу директора закладу загальної середньої освіти:
Управління закладом в сучасних умовах
У 2020-2021 навчальному році діяльність педагогічного колективу була спрямована на реалізацію єдиної методичної теми «Впровадження інформаційно-комунікативних та інноваційних педагогічних технологій як засобу розвитку учня в системі компетентнісно-орієнтованого підходу до навчання і виховання» а очікуваними результатами були:
- стабільне функціонування навчального закладу та якісне надання освітніх послуг;
- удосконалення організації освітнього процесу відповідно до загальнолюдських цінностей, сучасних умов та науково-технічних досягнень;
- забезпечення наступності навчального змісту та вимог між дошкільною й початковою, між початковою й основною, між основною та старшою школами;
- забезпечення виконання Державних стандартів освіти;
- диференціація та індивідуалізація навчання, переходу на особистісно-зорієнтовані педагогічні технології;
- зміна цілей освіти в напрямі формування та розвитку здібностей до самостійного пошуку інформації, розв’язання нестандартних задач, практичне застосування отриманих знань;
- забезпечення впровадження сучасних і інформаційних технологій у начально-виховний процес.
Виконання функціональних обов’язків щодо забезпечення обов’язкової загальної середньої освіти, охоплення навчанням
Забезпечення обов’язкової якісної загальної середньої освіти є одним із пріоритетних напрямків роботи директора.
Станом на 05.09.2020 кількість учнів становила 553 особи. Середня наповнюваність учнів у класах складала – 23 особи.
Із них: у школі І ступеня –9 класів ( 203учня); у школі ІІ ступеня – 11 класів (273 учня); у школі ІІІ ступеня –4 клас( 77 учнів). Упродовж року із школи вибули 11 учнів, у зв’язку зі зміною місця проживання, прибуло 2 учні. Кількість учнів на кінець навчального року становила - 544 учня.
У 2020-2021 н.р. учні 3- х класів подовжили навчання за новим Державним стандартом освіти відповідно до Концепції «Нової української школи». Учнів 1-3-х класів за рахунок державної субвенції було забезпечено наочністю, наборами дидиктичних матеріалів, комп’ютерним обладнанням,меблями.
У зв’язку з практичною спрямованістю навчання продовжено роботу щодо оснащення необхідним сучасним обладнанням та навчально-методичним забезпеченням навчальних кабінетів школи. В закладі освіти функціонують 36 навчальних кабінетів, з них: 9 кабінетів початкової школи, 27 предметних кабінетів та класних кімнат, 2 спортивні зал, 1 актова зала,1 ресурсна кімната. Кабінети відповідають нормативним та санітарно-гігієнічним вимогам, Положенню про навчальні кабінеті загальноосвітніх навчальних закладів.5 кабінетів мають відповідну документацію (паспорт кабінету, перспективний та річний план роботи), завідувачі кабінетами отримують доплату 10% за завідування кабінетами.
Забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами, здійснення методичної роботи
У 2020-2021 н.р. освітній процес забезпечували 46 педагогічних працівника,
24 осіб – технічного та обслуговуючого персоналу.
Якісний склад вчителів-предметників має наступний розподіл за кваліфікаційними категоріями:
1 |
Вища категорія |
23 |
58% |
2 |
І категорія |
16 |
34,8% |
3 |
ІІ категорія |
3 |
6,5% |
4 |
Спеціаліст |
1 |
1% |
5 |
«Учитель-методист» |
2 |
|
6 |
«Старший учитель» |
11 |
|
7 |
«Відмінник освіти» |
1 |
|
Протягом минулого року зріс рівень педагогічної майстерності вчителів школи. Успішно відбулися творчі звіти вчителів, що атестувались. У 2020/2021 навчальному році було організовано всі необхідні заходи щодо атестації педагогічних працівників. Атестація пройшла згідно плану. Проведено ряд відкритих уроків і виховних годин учителями, які атестувались. В результаті атестації встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» Кумановій А.В., вчителю початкових класів,
Встановлено відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «старший учитель»: Кумановій А.В., вчителю початкових класів.
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» Карамавровій О.В, вчителю образотворчого мистецтва, Гаврильман В.Ф., вчителю початкових класів, Жечевій С.І., вчителю української мови та літератури.
Встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» Кумановій С.В., вчителю болгарської мови, Мокану Д.В., вчителю фізичної культури, Узунову В,П, вчителю інформатики.
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» Чіклікчі Н.І., вчителю математики.
Педагоги школи упродовж навчального року активно брали участь в різноманітних методичних заходах онлайн. Так, Чіклікчі А.І. успішно завершила курс з медіаграмотності «VERIFIED», Влаєв Ю.І. став учасником ІV Інтернаціональної науково-практичної конференції «THE WORLD OF SCIENCE AND INNOVATION», Кічева Т.І. взяла участь у Всеукраїнській науковій конференції «Сучасні ресурси для організації ефективного навчання», Узунов А.П. – в інтернет-конференції «Інклюзивна освіта: досвід упровадження в сучасних умовах», Хан-Ака Хамідуллах – онлайн-курсі «Захист прав людей з інвалідністю», Куманова Ю,М, - онлайн-курс «Стартуємо до успішної школи», Златова О,Д, - онлайн-курс «Усе, що треба знати для забезпечення прав підлітків в Україні», більшість вчителів школи є постійними учасниками вебінарів, майстер-класів на платформах «Всеосвіта» та «На урок».
Проводилося вивчення стану викладання навчальних предметів:
Здійснювався контроль стану викладання предметів: українська мова, англійська мова, фізична культура, основи здоров’я, Захист України. Загальний аналіз стану викладання шкільних предметів свідчить, що у вчителів є вмотивована потреба щодо удосконалення освітнього процесу, застосування новітніх педагогічних технологій, підвищення результативності
Проводилися систематичні перевірки:
- Організації коригуючого навчання на початку навчального року.
- Організації індивідуального навчання вдома.
- Досягнення і проблеми впровадження концепції «Нова українська школа» у 1-3 класах.
- Дотримання вимог ведення класних журналів 1-11 класів.
- Робота шкільної бібліотеки.
Результати перевірок відображені в довідках та наказах по школі. Основною метою внутрішкільного контролю було отримання інформації про зміст і якість надання освітніх послуг, а також надання методичної допомоги педагогам.
Дистанційне навчання, яке у закладі почали впроваджувати через карантинні заходи у зв’язку із епідемією коронавірусу COVID - 19 надало додаткові можливості виробити нові підходи до організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання.
Відповідно до розкладу уроків щоденно розміщувались навчальні матеріали та завдання для учнів на платформах.
Директором здійснювався контроль за відвідуванням та підготовкою учнів до навчальних занять проведених в онлайн режимі.
Класними керівниками проводились на платформі ZOOM онлайн батьківськи збори.
Для проведення уроків та заходів педагоги використовували відеоінструменти
синхронного режиму Zoom, а також асинхронного - робота на платформах
Googleclassroom, , спілкування в чаті на платформі Viber
Результати обліку навчальних досягнень учнів фіксували у електронних журналах, що дало можливість батькам відстежувати успішність дітей.
Виховна та позакласна робота, діяльність учнівського самоврядування, участь у проєктах, профілактика правопорушень, профорієнтаційна робота,інноваційна діяльність
Виховна робота у закладі здійснювалася відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. Протягом навчального року заплановані і проведені предметні декади та тижні, традиційні шкільні заходи, заходи до календарних та державних свят, проводилася активна робота щодо організації учнівського самоврядування. У зв’язку з карантинними обмеженнями та організацією навчання з використанням дистанційних технологій ряд виховних заходів проведено в онлайн-форматі. Для організації заходів було створено групи у Viber. Результати роботи публікувалися на сайті школи та Фейсбук.
З метою розвитку творчості учнів, їх здібностей, талантів, формування естетичного смаку, здорового способу життя, на задоволення потреб учнів щодо реалізації їх особистості, у школі було організовано роботу 7 гуртків Протягом року у школі працювали гуртки спортивного спрямування («Волейбол»,»Вільна боротьба», «Футбол» «Теніс», «Шахи») та художньо-естетичного («Вокальний», «Умілі ручки»). Відсоток охоплення здобувачів освіти гуртковою роботою становить 47 %.
Протягом року адміністрацією навчального закладу здійснювалися організаційні заходи з профілактики злочинності, правопорушень та бездоглядності серед неповнолітніх . Взято на контроль питання відвідування учнями навчальних занять, залучення неповнолітніх, які належать до пільгових категорій, до занять у гуртках, спортивних секціях у позаурочний час,виконання заходів річного плану роботи щодо попередження правопорушень і злочинності. Питання стану роботи педагогічного колективу з профілактики та попередження правопорушень і злочинності серед неповнолітніх розглядалися на нарадах при директорові
Соціальний захист, збереження здоров’я, медичне обслуговування, організація шкільного харчування
Основна діяльність соціального педагога протягом навчального року спрямована на соціальний супровід сімей соціально-незахищених категорій, до яких відносяться 14 % здобувачів освіти ЗЗСО. У цьому напрямку проводилися наступні заходи:
- оновлено банк даних на учнів соціально-незахищених категорій;
- діти позбавлені батьківського піклування (7), з малозабезпечених сімей (10), діти учасників АТО (7), діти учасників бойових дій на території інших країн (1), діти, зареєстровані як внутрішньо переміщені особи (1), діти, постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС (1), діти-інваліди (12), із них 2 навчаються за індивідуальним планом, діти із сімей, які опинились у СЖО (30), діти із неблагополучних сімей (3) – всі забезпечені безкоштовним харчуванням. Для цього один раз в півріччя проводиться обстеження житлово-побутових умов проживання цих учнів, складаються акти обстеження; щоквартально ведуться звіти з харчування.
- на кожну дитину цієї категорії заведена картка, де зафіксовано загальні відомості про дитину, батьків або осіб, що їх замінюють, місце їх роботи, житлово-побутові умови, зайнятість дитини позанавчальною діяльністю
- з дітьми, з неблагополучних родин проводилась відповідна робота: профілактичні бесіди з учнями, відвідування вдома, розмова з вчителями з приводу поведінки на уроках, бесіди з батьками про їх відповідальність за невиконання своїх обов’язків.
Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності, дитячого травматизму
Система освіти та процес навчання мають бути безпечним простором. Одним із
надважливих завдань директора школи вважаю організацію системного підходу з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності. На початок навчального року оформлено всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах і шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки, на експлуатацію харчоблоку та акт санітарно- технічного стану школи. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів з безпечної поведінки, стенди з охорони праці. Традиційними в школі є тижні безпеки дорожнього руху, знань пожежної безпеки, сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності, охорони праці, День цивільного захисту населення.
Питання ОП та БЖД обговорювалися на нарадах, педагогічних радах,
адміністративних та оперативних нарадах, батьківських зборах.
Робота з даного питання в закладі є постійною та систематичною.
Як результат, протягом навчального року травмування здобувачів освіти під час освітнього процесу зафіксовано не було.
Проте, до закладу надійшло 3 повідомлення про побутовий травматизм дітей. Учні отримали травмування через падіння під час необережної їзди на велосипеді, недотримання безпечної поведінки під час ігор.
Серед працівників закладу зафіксовано 1 нещасний випадок, що стався з кухарем Владовою І.В. За результатами розслідування було оформлено відповідні акти та встановлено, що нещасний випадок стався з власної необережності працівника. Впродовж року додатково проводилася роз’яснювальна робота з усіма учасниками освітнього процесу
Фінансування, фінансово-господарська діяльність, співпраця з батьками
Джерелами фінансування закладу є бюджетні кошти (загальний фонд)
З бюджету фінансується заробітна плата працівникам, комунальні послуги, виплачуються працівникам видатки на відрядження. Так у 2021-2022 н.р. вчителі щомісячно отримували 30% за престижність праці, премію на День вчителя,30% у листопаді за складність та напруженість,премію у грудні місяці та щорічну винагороду ст..57.Також була здійснена виплата вчителям за медогляд та курсову перепідготовку
Цьогоріч продовжували роботу щодо запровадження прозорої системи фінансування,розподілу публічних коштів, забезпечення прозорості та інформаційної відкритості діяльності згідно вимог ст.30 Закону України «Про освіту».
Щорічно звіт про надходження та використання коштів оприлюднюється на шкільному сайті .
З метою збереження та зміцнення матеріально-технічної бази було здійснено ряд заходів, залучено додаткових коштів:
Як благодійна допомога отримано протягом 2021р. товарно-матеріальних цінностей на 153213,35 грн. від:
ТОВ"Дружба- СВК" –закуплено металопрофіль для ремонту стелі борцовської зали -87000грн
ТОВ"Дружба- СВК» – продукти харчування- 64249,35грн.
батьки учнів -будівельні матеріали -8964 грн
батьки учнів – радіатори для борцовської зали,лінолеум каб »Захист України», «Мистецтво» -55000грн
Сільська рада 79473 грн.(виготовлення ПКД капітального ремонту ЗЗСО)
Протягом 2021р. були проведені наступне:
капітальний ремонт борцовської зали на суму 217,590
встановлення пожежної сигналізацї (мовне оповіщення)ї на суму -424988,83
проведено косметичний ремонт в кабінетах ОТМ, Захист України, коридорах будівлі, харчоблоці, вестибюлі школи, складських приміщеннях, інформатики, початкових класах, тенісній, туалетних кімнатах, вулична огорожа .
Закуплені антисептики, дезсредства, посуд, лампочки, здійснено технічне обслуговування вогнегасників , електрика, газонокосилка, встановлені вікна в тенісній, двері у приймальні.
Вже четвертий рік поспіль реалізується програма Нова Українська Школа. Держава забезпечує 1 класи дидактичними матеріалами, засобами навчання, комп’ютерним обладнанням та меблями. В цьому році виділено з освітньої субвенції та районного бюджету для 2-х перших класів- 136816 грн.
Закуплені підручники на суму 43042грн. У 2020/2021 навчальному році шкільний компонент бів цілком забезпечений навчальними програмами та навчальними підручниками, рекомендованими до використання в навчально-виховному процесі Міністерством освіти і науки України: 1-4 класи – 100 %, 5-9 класи – 80 %, 10-11 класи – 100%.
ЗАВДАННЯ ШКОЛИ НА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Забезпечити якісну роботу методичної ради, методичних об’єднань та творчих груп школи.
- Сприяти впровадженню в практику роботи школи сучасних освітніх технологій, передового педагогічного досвіду вчителів школи, ОТГ, держави.
- Проводити системний, цілеспрямований моніторинг усіх напрямків освітнього процесу школи.
- Підвищити особисту відповідальність кожного члена педагогічного колектива за якість та результативність роботи.
- Продовжити роботу з подальшої інформатизації освітнього процесу. · Забезпечити виконання плану проходження вчителями школи курсів підвищення кваліфікації на 2021/2022 навчальний рік.
- У відповідності з планом атестації педагогічних працівників на 2021/2022 навчальний рік провести атестацію вчителів у відповідності до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 06.10.2010 №930 зі змінами.
- Створити необхідні умови для активної роботи з обдарованими учнями шляхом залучання їх до участі в інтелектуальних конкурсах, предметних олімпіадах різних рівнів, змаганнях, роботі МАН тощо.
- Продовжити роботу по формуванню в учнів навичок здорового способу життя.
- Забезпечити соціальний захист учнів та працівників школи.
- Підвищити ефективність роботи з попередження дитячого травматизму як під час навчально-виховного процесу так і поза межами школи.
- Забезпечити якісну підготовку випускників школи до складання зовнішнього незалежного оцінювання.
- Спрямовувати виховну роботу на формування в дітей та молоді любові до Батьківщини, громадянських якостей.
- Популяризувати культурне розмаїття, історичну спадщину країни, рідного краю; формувати історичну пам’ять підростаючого покоління; забезпечити духовну єдність поколінь.
- Сприяти формуванню духовно-моральних взаємин між усіма учасниками освітнього процесу, толерантного ставлення до представників інших народів, культур і традицій, до однолітків, батьків, інших людей; вихованню пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності:працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи.
- Активізувати застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формуванню здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.
- Продовжити зміцнювати та вдосконалювати матеріальну базу школи, залучивши як бюджетні так і позабюджетні кошти
Аналіз виконання завдань, перспективний план розвитку закладу
Аналізуючи виконання перспективного план розвитку закладу на 2020-2021 н.р.,поставлені завдання здебільшого виконані.
Отож, аналіз зроблено, визначено траєкторію руху щодо створення безпечних умов перебування учнів, педагогів, батьків у закладі. Як керівник намагалася системно аналізувати проблеми, бачити перспективу, прогнозувати результати, забезпечувати постійний рух вперед.
Впевнена, вищим пілотажем управлінської діяльності є створення колективу однодумців,який працює, як єдиний злагоджений механізм для вирішення загальної мети. Ми готові до нових здобутків і звершень.
Щиро вдячна за співпрацю.
Директор ЗЗСО Т.І.Буюклі